Wednesday 21 September 2011

sandiwara JIwa

hI ......
tamat sudah masalah jiwaku ,,,?
terlalu lama dihantui ia agak menghampiri bulan-bulan...
pabila tamat sudah sandiwara jiwaku....aku lega kerna tidak perlu lagi berfikir dan memikir...
aku percaya kesilapanku mengajar agar ia tidak berlaku lagi,,,,
ia mengajarku dimana maruah yang ku sanjung tinggi selama nie perlu ku letak,.....
adakah di kasutku,,adakah hanya di mulut ku atau di kepalaku,,,
tuhanku ini takdir pengujianmu kerana kelemahan keimananku....
kepada wang ringgit ,,harta benda dan nafsu diri,,,
aku ingin melangkah dalam dunia baru,...
tapi dunia ini makin kusut dengan keranah manusia yang keterlaluan,,,,,,,
selepas satu -satu masalah ku fikirkan selesai tuhan menguji lagi dengan kesetian,,,percintaan dan keluarga. KU fikir ini adalah lumrah mengajarku untuk makin dewasa dalam kehidupan ,,,hinggakan kadang2 aku tidak dapat bernafas dengan sempurna,,,aku redha dengan ketentuan ini ,,,,,,dan aku melangkah lagi hari demi hari,,,,

0 comments: