Tuesday 29 March 2011

kENAPa Kaum haWa sukeR dengaR kata BF dari kata Family seNdiri

Assalamualaikum :)

teehee ola ola uuu (cube try sebut dengan bunyikan mulut sekali mesti muncung je mulut) aku nak cerita ape yer tadi , ok baru dapat idea balik, aku nak cerita kenapa kaum hawa suker dengar kata BF dari kata family sendiri , aku cakap nie ade sebab tau ade fakta haha, aku pernah tanya kawan aku mar di duk di tingkat bawah bilik aku kiranya aku tingkat 3 die tingkat 2 la nape kaum pempuan suke dengar kata-kata bf dari family diorang ape yang istimewa sangat Bf kite dari family kita yang jaga kite dari kecik nie, mar ckp aku pun tak tau gak,hehe tue jawapan mar. macam mana lak anda ?
             contohnya macam sesetengah kes si bF nie tak bagi kite keluar ke mana-mana sahaja, tanpa dia disisi ,yang kaum hawa pun ikut . ala kalu malam tue kita paham la kaum pempuan tak elok kalu keluar sampai malam-malam ibarat orang tua-tua cakap pempuan yang belum kawin nie kalu p lepak malam-malam sampai kul 1-2 pagi kalu makcik-makcik yang ternampak terus tak buat menantu sebabnya diorang akan kata pempuan jenis nie kaki rawang suke berjalan nanti kalu ade laki mesti tak leh duk diam kat umah (ha tengok dah dapat tafsiran tak baik dari bakal ibu mertua ) alamatnya tak leh kawin la dengan anak die,,tapi berbeza dengan dah kawin korang nak g mana pergi la sebab kat sebelah korang ade laki  yang sah weh,,lepakla sampai lebam,,nie kalu belum kawin duk overningt sampai pagi ditambah lepak denagn bf (ade  setan ,bile ade setan ape jadi) aku sah-sah tak percaya ala mcm filem aku masih dara tue ,korang percaya ker kalu aku cakap aku masih dara kat korang pas balik overnight dengan teman lelaki ,haaaaaaahahaaa (syaitan akan syok mcm haaram la,,, aku dah berjaya binasakan umat islam, sejak aku dibuang dari shurga dulu aku dah bersumpah akan binasakan anak nabi adam dan hawa jugak segala keturunannya) tengok ape jadi orang pandnag pun dah lain tau kat kite , kalu tak wat apa-apa ok la ,kalu dah kene setan abisla cik gayah oi  tue pasal balik lewat malam dan kaki rewang 
           berbalik pada topik aku tadi apabila mereka terlalu taksud mendengar kata-kata BF dpa dari kata family, family kat umah punyala nasihat mcam-mcam pasal kehidupan mereka nie,,,tapi kaum hawa bukan nak endah pun depa tak layan nak keling mata sikit pada nasihat tue pun tak nak, tapi bile bf mereka bagitau itu ini nasihat itu ini weh mata terbeliak lak ,leh dengar pulak padahal nasihat tue sama dengan nasihat yang family mereka bagi alahai cik gayah Bf ade aura kot haha, kalu nasihat yang baik takpe gak kalu nasihat yang tak baik mcm mana , nieh  aku nak cerita satu kisah benar kat kampung aku nie, ade la mamat tue keje biase-biase je,kawan dengan budak IPta dekat tempat aku jugak satu hari aku g la tempat mamat tue keje,pastu die tunjukla awek die yang sama IPT dengan aku budak pempuan tue duk kat hostel mana rahsia la, muke budak pempuan tue mcm cerdik ala budak university takkan tak cerdik, kurus melidi yang mamat tue besar 10 kali ganda dari aku hahah (saje je).aku tanya la budak pempuan tue nie kan cuti semester awak tak balik ke,die kata tak balik pun saja balik umah die (sambil tunjukkan pada lelaki tersebut) , ish -ish dalam hati amboi dasyat anak dara leh sukahati g duduk umah mamat tue (ade la family mamat tue tapi hampa pikir k nie kg bukan KL orang kampung mengata tak malu ke ).selepas aku topup aku balik la ,di umah mak aku cerita la yang mamat yang besarnya 10 kali ganda dari aku tue bawak budak pempuan tue merata-rata,budak pempuan tue siap tak balik umah die (umah sebenar die ) sb nak duduk dengan budak lelaki tue,weh hampa semua rasa pempuan nie macam dah la asyik ikut budak lelaki nie merata-rata pelajar University lak tue,,ok fine ,,aku ingat cerita dah sudah baru-baru nie lak aku terjumpa satu hamba allah nie die tanya aku tingal kat mana,aku cakap la kampung aku kat Pendang tapi area mana tak leh bagitau nanti korang bagitau mamat 10 kali ganda tue,,,hamba allah nie kata kenal sekian-sekian nama ,,,aku pun ckap kenal la (yang dicakpkan mamat tersebut),kenapa dengan die aku pun buat-buat tanya la kan,,die kata la kawan pempuan die ,GF mamat tue dari situ aku dapat tangkap dah ,aku pun ckp la oo ke ,,aku pun malas nak cover sb aku meluat dekat orang yang malukan nama isntitusi pengajian aku tue ,,aku ckp apa hal kawan awk tue asyik berkepit 24 jam kat kg saye sampai orang kampung mengata die dah la die bawak nama uum,,(orang kg aku siap cakp ala budak UUM tue la duk umah mamat tue ,mak bapak tak larang ke) ,pastu hamba allah cakap bukannya budak pempuan tue nak ikut mamat 10 kali ganda besar tue yang paksa,, siap ketuk pintu bilik budak tue,suh ikut die balik kampung, masa exam pun suh ikut die balik kampung lelaki tue,,aku pun cakap oo yeke kalu dah mcm tue kenapa kawan awak tue nak ikut sangat ,xmalu ke pada masyarakat ,xkesian kat mak bapak die ker bila orang-orang mengutuk salah didikan ibu bapa yang jadi mcm tue,hamba allah pun ckp die nak putus dah dengan mamat tue,,aku kenal mamat tue dan keluarga die kalu sesuatu bende yang di takdapat mereka akan gunakan minyak pengasih weh,,minyak pengasih kalu kena memang ko jadi macm lembu la (zaman sekarang masih ade anda harus percaya sebb kat kg saya memang ade) ..aku pun bagi nasihat kat hamba allah nie suh bawak kawan pempuan die balik berubat takut dikenakan sihir minyak pengasih kesian la dekat mak bapak yang bersusah payah besarkan anak-anak kemudian jadi pelik-pelik la kan,,,,
              my point is kenapa kalian nak jadi pak turut kaum lelaki sangat ,sanggup buat ape yang lelaki suruh ,sehinggakan kalu ade ceramah kat pusat agama dalam uum nie kalu bf tak bagi korang ikut je wehhhhh kaum perempuan alahai omak, sampai nak cari ilmu agaama pun korang sampai mcm tue sekali, kalu nak wat asgment pun kalu bf tak bagi xbuat ape kess,,,mak bapak yang sara korang dari kecik,bagi makan pakai korang ketepikan nie kalu bF korang sanggup bunuh diri,,,nauzubiillah la ,,aku tak sanggup la macam tue nasib bek la kawan-kawan lelaki aku xde sampai tahap macam tue aku bukan nak hentam kaum perempuan tapi kebanyakkan mcm tue la,, jadi nasihat aku jangan la menbelakangi keluarga demi lelaki memnag hawa diciptakan untuk adam ,tapi keluarga kite yang penat memelihara kita sanggup bersusah payah demi kita makan pun kadang-kadang tak cukup korang buang macam tue sekali ape la salah ibu mengandung masa kecik2 tak diajar pun korang lupakan kasih sayang keluarga,,sayangi la keluarga anda dan ikutla nasihat ibu bapa kita gak ,


4 comments:

+Mar+ said...

ngeh2....kta2 mu ada kebenaranya cg Mell.....(nama aku jugk yg naik d c2..kui89...)

HOuse Of Love said...

hahhaha,,,,wei sab ang ja akan komen selain dari tihah aku buh nama ang hahah

Unknown said...

chacha x ader pkwe... so x ikut ckp pkwe ler...huhuhu. tp per yg cik mell ckp tu mmg btl... pglman tgk mber2 la kan, ckp pkwe bkn men depa dgr...ckp parents hampeh... masuk tinge kanan, kuar tinge kiri...ish3x. xpatot2x..

HOuse Of Love said...

betul2 chaca kalu ade pakwe nanti jangan belakangkan family tau ,,,,family yang besarkan kite bukan pakwe,,,takat tolong topup biase la kan haha