Sunday, 13 March 2011

PATUTLA SEMALAM RIUH DARI BIASA BADMINTON MENANG UPENYA

Hi dan Assalamualaikum,

pagi ini burung-burung berkicauan dan ikan sedang berenang-berenang , usop pun sedang mengayuh basikalnya dengan pelahan-lahan menbawa sebijik kek kegembiraan SELAMAT HARI JADI - SELAMAT HARI JAdi
            tapi hari ini bukan nak cakap pasal hari jadi cik kiah,cik gayah oi nie pasal BADMINTON ( alat yang mengunakan kekuatan tangan ) kot-kot cik gayah tak tau , nak habaq mai kenapa anda harus dan pelu meminati kembali erena badminton, sebabnya semalam kite berjaya cik kiah oi dasyat sungguh DatUk lee CHong wei  tue berjaya kalahkan encik LIN dan  dari negara china tue,,,seperti yang anda sekelian maklum LIn Dan adalah pemain nO 1 dunia dalam erena badminton ,dah banyak kali la jugak datUk chong wei kite nie and ramai pemain lain tersungkur di bawah kaki lin dan nie,,negara china amat mementingkan sukan ,aku rasa 24 jam kot lin dan nie training, kalu anda nak tau dari umur 3 hinggalah dewasa orang-orang negara china nie dah dilatih dengan sukan,contohnya aku nah tengok dukumentari tentang GYmnastik ,upanya kak kiah oi depa nie kecik dah ada latihan balik sekolah je p latihan tiap hari ,mak bapak lagi suke anak depa masuk sukan sebb tue la negara china nie byk atlet berbisa,,tapi entry aku nie bukan nak puji negara china 

.i nak puji Malaysia ,,ye Malaysia tanah tumpah airku,tiada negara yang seindah malaysia (kalu g bali best gak )tapi itu semua lain Malaysia tetap di hati ,Hari-hari makan nasi lauk ayam p tengok kat afrika nun kurus-kurus ja depa kesian ,sb itu aku ckp malaysia nie indah .

         semalam lagi indah sb datuk lee chong wei kite dah tewaskan lin dan dalam masa 52 minit lebih kurang  dengan purata markah 21-17 21-17 ,,,kire hebatla tue nie kali kedua dah datuk lee chong wei menang  kejuaraan perseorangan  ALL england ,,,,syabas sb bangga sangat dengan sukan malaysia nie sye pamekan gambar-gambar yang leh anda lihat ,,nanti bolehla beli jersi badminton yer...


                                                     SEGALA-GALANYA BERMULA




FUH SELESAI PENAT OO


NIE UNTUK RAKYAT MALAYSIA YG SOKONG AKU DAPAT DATUK HEHE!!!







by kak limah kg zomba



2 comments:

Saya said...

best baca celoteh yaya. Tapi mak jang tak minat badminton heheh.

FuLL Of Love said...

YAYA PUN TAK MINAT TAPI DAH XDE SUKAN LAIN JADIK MINAT SIKIT JE LA HAHAHA